Link do projektu: https://shorturl.at/ZUk2T
Pierwszym etapem było stworzenie filmików, w których uczniowie przedstawili swoje szkoły i odpowiedzieli na wcześniej przygotowane pytania swoich rówieśników. Link do filmiku : https://shorturl.at/a096j
Kolejnym etapem, było bliższe poznanie naszych partnerów. W tym celu za pomocą aplikacji Digi Pad każdy uczestnik opisał siebie w kilku słowach, a zadaniem partnerów było odnalezienie każdego na zdjęciu.
Po bliższym zapoznaniu naszym zadaniem było stworzenie wspólnego logo projektu. Było wiele ciekawych propozycji, jednak drogą głosowania został wybrany najlepszy.
Następnie uczniowie przystąpili do nauki słownictwa detektywistycznego, tworząc gry językowe za pomocą aplikacji Learning Apps. Kilka przykładów poniżej:
Game #1: Mysteries Unveiled (learningapps.org)
Game #2: MYSTERIES UNVEILED (learningapps.org)
Game #3: Mysterious unveiled (learningapps.org)
Game #4: Mysteries Unveiled (learningapps.org)
Game #5: Mysteries unveild (learningapps.org)
Końcowym etapem projektu było stworzenie historyjek detektywistycznych. Nasi partnerzy zaczęli wątki, które my dokończyliśmy. Po połączeniu opowieści uczniowie przenieśli je do programu Toony Tool i przedstawili w postaci komiksów. Tutaj wszyscy popisali się niezwykłą wyobraźnią i pomysłowością.
Na zakończenie spotkaliśmy się z naszymi parterami online, aby zamienić parę słów na temat ukończonego projektu, porozmawiać na bieżące tematy oraz życzyć sobie odpoczynku na zasłużonych wakacjach. To było bardzo emocjonujące spotkanie!
Finalnym efektem naszej współpracy było stworzenie książki z komiksami autorstwa polskich i francuskich uczniów napisanej w języku angielskim. Z przyjemnością prezentujemy owoc naszej pracy i zapraszamy do lektury: https://madmagz.com/fr/magazine/2134571#/
Podejmując wyzwanie przyłączenia się do międzynarodowego projektu, uczniowie byli podekscytowani jednak pełni obaw czy na pewno sprostają zadaniu. Był to czas kreatywnych pomysłów i spontanicznych ćwiczeń językowych w całkowicie nieformalnym i bezstresowym klimacie. Uczniowie mieli możliwość przetestowania w praktyce swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz nawiązania nowych znajomości z uczniami z Francji. Zmierzyli się też z wyzwaniem technicznym zaistnienia na platformie cyfrowej i stworzenia na niej szeregu wysokiej jakości produktów. Dziś wiemy, że wszyscy świetnie dali sobie radę i rozglądamy się juz za projektem na następny rok.
Szkolny koordynator projektu:
Malwina Wilk